Friday 6 July 2012

World today...

Alhamdulillah.. Still alive. Cuaca hari ni agak baik lahh.. Erm, semalam saya tertarik dengan news tentang kemasukan bank kukuh dari UAE, National Bank Of Abu Dhabi. Jika diselak balik, UAE was the Malaysia's biggest trading partner in Gulf Cooperation Council (GCC)  tahun lepas with more than RM21 billion trade flows..Wahh, sangat menyumbang kepada KDNK nih..patutnye yuran free nihh...Well, bercakap tentang UAE, keje dekat sana pun best jugak kan..

Hari ni pulak, bercakap tentang konsep wasatiyyah nih, pandangan saya tertumpu dengan pelantikan presiden Mesir yang baru iaitu Dr Mohammad Morsy dari FJP Ikhwan Muslimin. Ternyata, agak mengejutkan kuasa besar dunia dan ini membuktikan keyakinan rakyat Mesir dengan kepimpinan Ikhwan Muslimin. Jika dilihat sejarah sekalipun, pemimpin yang jadi boneka kuasa besar ni lebih menjurus kepada bankrap, penindasan dan ketidakadilan jekk..Mana tak nye, paksi pada kekafiran kann...Well, saya yakin jugak itu yang terbaik sebab Ikhwan Muslimin ni ade asas yang kukuh dalam politik, sosio dan ekonomi. Konsep yang dibawa jugak sangat menjurus kepada pemerintahan Rasulullah yang dapat kita kaji melalui Piagam Madinah..ingat tak??hehe..

Pergolakan dunia ni tak kan selesai kan. Mane tak nye, tembok pemisah nu nak sambung buat balik dah..erm, saya tak nak komen banyak tentang ni. Maklum lah, sensitif sikit kan..nak-nak kita student nih. Tapi kan, langsung diorang tak consider kan. Jahat kann...Ya Allah, selamatkan Islam dan umatnya..Amiin...

No comments:

Post a Comment