Friday 7 December 2012

Simple Itu Sweet ♥

Hawa : Kenapa abang buat baju pengantin macam baju kurung..?

Adam : Kenapa..? Sayang nak baju pengantin macam mana..?

Hawa : Biasanya kan baju pengantin banyak labuci , warna-warni..cantik..lagipun perkahwinan hanya sekali...apa salahnya ?

Adam : Awak nak baju pengantin yang menampakkan susuk tubuh tuh ? Awak tahukan menampakkan susuk tubuh itu umpama membuka aurat ? ..( Tersenyum)
Lagipun..sebab berkahwin sekali seumur hiduplah kita kene buat majlis ini penuh kerahmata
n dan keredhaan Allah...Kalau Allah redha..InsyaaAllah..Allah akan berkati perjalanan rumah tangga kita..Tak gitu wahai bakal bidadari Syurga-Ku ~?

Hawa : *Tersenyum* ...Dalam Hati Memuji Suami Tak berhenti-Henti ♥

Nak Jumpa Dalam Realiti ..Err ..." Usaha Tangga Kejayaan ! " ^^
In Shaa Allah...Lelaki Sebegini Masih Wujud :)

♥.♥

 Sabda Nabi SAW:
''Sebaik-baik mahar adalah yang paling mudah .
Sesungguhnya semulia-mulia wanita itu ialah yang
paling mudah urusan maharnya .''


Objektif bercinta hingga ke syurga, bukan sekadar majlis yang sederhana dan bukan bertujuan untuk menunjuk-nunjuk, mahar juga haruslah semudah yang boleh. Bukankah elok kita memudahkan perkara yang baik. Insyaallah, akan turun keberkatan dari langit.


Barangsiapa yang mencari redha manusia dengan murka Allah, maka dia akan diserahkan oleh Allah kepada manusia, namun barangsiapa yang mencari redha Allah dengan kemarahan manusia, dia akan dijaga oleh Allah. Perkahwinan itu untuk mencari redha Allah, tidak perlu untuk menunjuk-nunjuk sampai perlu berhutang. Islam itu cukup mudah. Bagi aku, cukuplah Al-Quran sebagai mahar. Sweet kan..... :)



Soalan: Apa hukum merenjis beras ke atas pelamin pengantin? Jawapan: Harus jika kedua-dua pengantin adalah ayam.



Bersederhanalah kita dalam bermajlis. Kecantikan pengantin perempuan itu bukan untuk dipertontonkan. Biasakan yang betul dan betulkan yang biasa. Membazir tu kan amalan syaitan. Tak perlu lah sampai nak tukar persalinan sampai 5-6 pasang. Cukuplah lafaz akad dan cinta dari bakal suami tersayang..Kecantikan para isteri hak milik mutlak para suami...setuju ..??.  :) 

 Syaitan ketawa apabila anda bercinta SEBELUM nikah.
Tapi...
Syaitan menangis apabila anda bercinta SELEPAS nikah ?

~ Pilihlah cinta SELEPAS nikah. Kenapa? Kerana ia cinta yang suci. Diikat dengan ikatan sehidup semati.

~ Wahai lelaki, jangan sekali² kamu menyentuh wanita yang bukan mahrammu kerana ia satu penghinaan kepadanya. Jadilah kamu LELAKI SOLEH, aman dunia (^?^).

~ Wahai wanita pula, jangan sekali² kamu biarkan dirimu itu dihina. Kamu kan ada kuasa menolak. Jadilah insan yang bermaruah & sebaik² perhiasan dunia--> "WANITA SOLEHAH", tenang rumahtangga (^?^).

~ NIKAH itu kan SUNNAH, so nikahlah ?.
NO couple, YES nikah !!

2 comments: